Diesel dodnes ztělesňuje ducha a vizi svého zakladatele

V tomto článku si můžete přečíst nejen o historii značky Diesel, ale i důležitých historických milnících, zmínce o obsahu celého portfolia této úspěšné firmy, a také zajímavostech z jejího marketingu, dále pak vyzdvižení oblíbených produktů, které naleznete rovněž v nabídce našeho e – shopu Brasty.

Vznik a zaměření značky Diesel

Značka Diesel byla založena mužem jménem Renzo Rosso v roce 1978, v malé italské vesnici Molvena. Původně patřila mezi předního průkopníka v denimu, dostala se do světa prémiového oblečení pro volný čas a stala se ideální alternativou k zavedenému trhu luxusního zboží.

V průběhu celé doby existence značky Diesel jí zůstala totožná filozofie, kterou v den jejího vzniku nastavil zakladatel Dieselu Renzo Rosso, jde o vášeň, individualita a sebevyjádření. Diesel spadá pod mateřskou společnost OTB Group, jejíž značky jsou celosvětově uznávány jako značky nekonvenčních a individualitu vyznávajících spotřebitelů. Mezi skutečnou podstatu a charakter značek firmy OTB Group patří inovativnost a ikoničnost, jedinečnost a odvážnost.

Jako každá značka i Diesel má své zásadní historické milníky, zde jsou:

1978 – založení značky

1981 – datuje se začátek mezinárodního prodeje výrobků značky Diesel

V roce 1984 Diesel rozšířil výrobu o dětské oděvy, v roce 1989 pak o dámské oblečení.

1985 – dochází k akvizici společnosti, Renzo Rosso tak získává plnou kontrolu nad společností Diesel

1991 – díky mezinárodní reklamní kampani vytvořené v tomto roce se rozšířilo povědomí o značce Diesel po celém světě

1996 – byla otevřena první prodejna Diesel na Lexington Avenue v New Yorku

2001 – Diesel expanduje do Španělska a Portugalska

Diesel, to nejsou jen džíny:

Každou sezónu Diesel SpA produkuje nejméně 3 000 nových produktů.

Diesel nabízí tyto řady džínů – Diesel, Diesel Black Gold, Diesel Kid.

Značka DieselStyleLab je zaměřená na klienty z vyšší příjmové skupiny.

Sportovní značka 55-DSL patří také pod Diesel.

Vyjma džínů má Diesel ve svém portfoliu parfémy, kosmetiku, brýle, obuv, zavazadla, další kožené zboží, a to jak pro dámy, tak i pány.

Diesel s předními společnostmi vyvíjí hodinky a šperky, brýle (s Marcolin), vůně (s L´Oréal), motocyklové přilby a helmy (s AGV), sluchátka (s Monster), jízdní kola (s Pinarello), dětské kočárky (s Bugaboo) a kompletní kolekce designových výrobků pro domácnost (s Foscarini – dekorativní svítidla, Moroso – designové sedací soupravy a židle, Zucchi – bytový textil, Seletti – designové prvky do domácnosti a Scavolini – vybavení koupelen, kuchyní i obývacích pokojů).

Zajímavosti z marketingu Dieselu:

Diesel jako sponzor

I značka Diesel si uvědomuje kupní potenciál u mladé generace, proto na ni hodně cílí zvláště v posledních letech. Málokdo to o Dieselu ví, ale sponzoruje několik projektů jako například Diesel-U-Music a různé další umělecké programy. Diesel je zakládajícím partnerem mezinárodní podpory talentů, a to v jeho různých formách. Diesel nabídl v roce 2006 sponzorství a tvůrčího ducha na charitativním vídeňském plese proti AIDS a na festivalu Sundance Film.

Diesel ve videohrách

Oblečení značky Diesel se jako jedné z prvních společností objevuje ve videohrách. Tato činnost byla stvrzena v prosinci roku 2008 marketingovým partnerstvím se známou společností Sony Computer Entertainment v Evropě.

Nejoblíbenější produkty značky Diesel, které naleznete také v Brasty:

V širokém portfoliu výrobků Diesel patří mezi velmi oblíbené dámská toaletní voda Diesel Loverdose L´eau de Toilette, kterou ocení milovnice květinových vůní. Tato je vhodným dárkem pro ženy upřednostňující osobité dárky, čímž Loverdose L´eau de Toilette se svým flakonem ve tvaru srdce jistě je.

Pánské hodinky DIESEL MEGA CHIEF DZ4344 své budoucí nositele zaujmou nejen vzhledem, ale i vodotěsností 10 ATM. Parfém DIESEL ONLY THE BRAVE HIGH podtrhuje přirozený mužský šarm a dodává punc gentlemana.